جراحی زیبایی

جراحی زیبایی

جراحی زیبایی

جراحی زیبایی

تاثیر گرما بر قلب

تاثیر گرما بر قلب

قسمتی از مغز به نام هیپوتالاموس، دگرگونی دمای هوای اطراف را درک کرده و به نواحی متفاوت بدن پیام رسانی می کند. به طور خلاصه وظیفه ی قلب در فصل تابستان بیشتر از پیش خواهد شد. با افزایش یافتن کار قلب، خطر و احتمال سکته قلبی برای افرادی که سابقه ی مشکلات قلبی دارند، بسیار بالا خواهد رفت. در این مقاله سعی کرده ایم جزئیات بیشتری را درباره تاثیر گرما بر قلب انسان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

 

تاثیر گرما بر قلب

گرما

زمانی که هیپوتالاموس وظیفه ی پیام رسانی را انجام داد، غدد عرق برای خنک کردن سطح پوست، شروع به تعریق خواهد کرد. رگ های خونی با منبسط شدن,به آزاد کردن گرما از عروقی که به سطح پوست نزدیک تر می باشند، کمک خواهند کرد. همه ی این مراحل منجر به کار و فعالیت بیشتر قلب خواهد شد. این مسئله بیماران قلبی را با مشکلاتی روبرو خواهد کرد.
خشکی یا رطوبت هوای محل زندگی در مبحث تاثیر گرما بر قلب نیز جایگاه مهمی دارد. به نحوی که در مناطقی مانند تهران یا مناطق خشک کویری بر اثر تبخیر زودتر عرق, شرایط مساعد تر می باشد. زیرا در شهر هایی مانند بوشهر که میزان رطوبت بیشتر بوده، تبخیر کم تر می شود.حجم خون داخل بدن نیز افزایش می یابد و کار قلب بیشتر می گردد. که همین امر احتمال سکته قلبی را بالا می برد.

توصیه های مرتبط با موضوع

آقای دکتر نادر انوشه،متخصص قلب و عروق، در این زمینه توصیه های زیر را در نظر گرفته اند:

  • افرادی که به اجبار در مناطق گرم مشغول به کار و فعالیت هستند، با پوشیدن لباس های روشن
    نوشیدن آب کافی
  • شستن پاها یا قرار دادن آن ها در آب (در صورت داشتن شرایط) در جهت کمک رسانی به فعالیت قلب خود اقدام نمایند.
  • چنان چه با بیماری های قلبی دست و پنجه نرم می کنید، قبل از فرا رسیدن فصل گرما، مشاوره هایی با پزشک معالج خود داشته باشید و به توصیه های ایشان گوش دهید.
  • در مورد ورزش و فعالیت های بدنی ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که انجام آن ها در ساعات گرم روز خودداری شود. بهترین زمان ممکن ساعت ۱۰_۸ صبح می باشد. بعضی ها بهترین زمان ورزش را بعد از نماز صبح می پندارند. این باور کاملا اشتباه می باشد، زیرا در این ساعت، قلب آمادگی لازم برای این حجم از فعالیت را نخواهد داشت.
    به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات بیماری های قلبی به سایر مقالات ما مراجعه فرمایید.

 

دکتر نادر انوشه
متخصص قلب و عروق

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.