جراحی زیبایی

جراحی زیبایی

جراحی زیبایی

جراحی زیبایی

تاثیر گرما بر قلب

تاثیر گرما بر قلب

قسمتی از مغز به نام هیپوتالاموس، دگرگونی دمای هوای اطراف را درک کرده و به نواحی متفاوت بدن پیام رسانی می کند. به طور خلاصه وظیفه ی قلب در فصل تابستان بیشتر از پیش خواهد شد. با افزایش یافتن کار قلب، خطر و احتمال سکته قلبی برای افرادی که سابقه ی مشکلات قلبی دارند، بسیار بالا خواهد رفت. در این مقاله سعی کرده ایم جزئیات بیشتری را درباره تاثیر گرما بر قلب انسان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

 

تاثیر گرما بر قلب

گرما

زمانی که هیپوتالاموس وظیفه ی پیام رسانی را انجام داد، غدد عرق برای خنک کردن سطح پوست، شروع به تعریق خواهد کرد. رگ های خونی با منبسط شدن,به آزاد کردن گرما از عروقی که به سطح پوست نزدیک تر می باشند، کمک خواهند کرد. همه ی این مراحل منجر به کار و فعالیت بیشتر قلب خواهد شد. این مسئله بیماران قلبی را با مشکلاتی روبرو خواهد کرد.
خشکی یا رطوبت هوای محل زندگی در مبحث تاثیر گرما بر قلب نیز جایگاه مهمی دارد. به نحوی که در مناطقی مانند تهران یا مناطق خشک کویری بر اثر تبخیر زودتر عرق, شرایط مساعد تر می باشد. زیرا در شهر هایی مانند بوشهر که میزان رطوبت بیشتر بوده، تبخیر کم تر می شود.حجم خون داخل بدن نیز افزایش می یابد و کار قلب بیشتر می گردد. که همین امر احتمال سکته قلبی را بالا می برد.

توصیه های مرتبط با موضوع

آقای دکتر نادر انوشه،متخصص قلب و عروق، در این زمینه توصیه های زیر را در نظر گرفته اند:

  • افرادی که به اجبار در مناطق گرم مشغول به کار و فعالیت هستند، با پوشیدن لباس های روشن
    نوشیدن آب کافی
  • شستن پاها یا قرار دادن آن ها در آب (در صورت داشتن شرایط) در جهت کمک رسانی به فعالیت قلب خود اقدام نمایند.
  • چنان چه با بیماری های قلبی دست و پنجه نرم می کنید، قبل از فرا رسیدن فصل گرما، مشاوره هایی با پزشک معالج خود داشته باشید و به توصیه های ایشان گوش دهید.
  • در مورد ورزش و فعالیت های بدنی ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که انجام آن ها در ساعات گرم روز خودداری شود. بهترین زمان ممکن ساعت ۱۰_۸ صبح می باشد. بعضی ها بهترین زمان ورزش را بعد از نماز صبح می پندارند. این باور کاملا اشتباه می باشد، زیرا در این ساعت، قلب آمادگی لازم برای این حجم از فعالیت را نخواهد داشت.
    به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات بیماری های قلبی به سایر مقالات ما مراجعه فرمایید.

 

دکتر نادر انوشه
متخصص قلب و عروق

رابطۀ خروپف با انحراف بینی

رابطۀ خروپف با انحراف بینی

خروپف یکی از عوارض شایع در مردان و زنان است. برخی معتقدند رابطۀ خروپف با انحراف بینی مهم ترین علت خرخر در حین خواب است. حتماً در بین افراد خانواده یا اطرافیان افرادی را داریم که دچار خروپف در حین خواب هستند، حال این خواب شبانه باشد یا در طول روز. این افراد هم خود دچار سختی و ناراحتی هستند و هم اطرافیان را به نوعی می آزارند. برای توضیح بیشتر این موضوع باید گفت علت اصل خروپف، انحراف بینی نیست بلکه مشکل در سطح حلق فرد است که در حین خواب باعث ایجاد آن صداها می شود.   رابطۀ خروپف با انحراف بینی    

انحراف بینی و خروپف:

رابطۀ خروپف با انحراف بینی را این گونه می توان شرح داد که علت اصلی خرخر شبانه گرفتگی و مشکل در سطح حلق افراد است و این افراد آمار بالایی دارند. اما افرادی نیز به علت انحراف بینی دچار این مشکل می شوند. این افراد به علت گرفتگی مجرای بینی و به نوع کج بودن بینی نمی توانند به خوبی و سهولت هوای لازم را به سمت ریه ها هدایت کنند و این کار همراه با فشار و سختی زیادی همراه خواهد بود. همین موضوع سبب می شود که افراد دارای انحراف بینی در حین خواب، هم خواب سخت تری داشته باشند چون نمی توانند به راحتی تنفس کنند و هم دچار مشکلاتی مانند خرخر و دیگر آزاری شوند. این عارضه با عمل جراحی بر روی بینی و رفع انحراف بینی قابل حل است. رابطۀ خروپف با انحراف بینی را به این شکل می توان به صورت کامل قطع کرد!

علت اصلی خروپف و راه حل آن

باید گفت علت اصلی خروپف در اغلب افراد، مشکل در سطح حلق است. در نتیجه باید تا حد زیادی رابطۀ خروپف با انحراف بینی را بسیار کم دانست. همچنین بزرگی بافت قاعدۀ زبان یکی دیگر از عوامل خروپف می باشد. از دیگر عوامل خروپف بزرگی لوزه های کامی یا همان لوزۀ سوم است. البته یکی دیگر از دلایل خروپف، انحراف بینی می باشد که این عامل، درصد بالایی در بین افراد ندارد. کسانی که دارای انحراف بینی هستند در برخی موارد در تنفس دچار مشکل بوده که این عارضه را می توان با یک عمل بر روی بینی برطرف کرد.

درصد افراد خروپف کننده در جهان

در این مورد هم متاسفانه آقایان از بانوان بسیار جلوتر بوده و آماری تقریباً 2 برابری را نشان می دهند. رابطۀ خروپف با انحراف بینی حتی خود را در سطح جهانی نیز نمایان کرده و آمارها را بالا و پایین می کند. مردان 40 درصد و زنان تنها 20 درصد دچار خرخر شبانه و آزار اطرافیان هستند. این موضوع هم مربوط به فیزیولوژی بدن و نوع ساختار اندام تنفسی مردان و زنان می باشد.      

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

علت ایست قلبی

علت ایست قلبی

علت ایست قلبی : ایست قلبی به معنی توقف ناگهانی عملکرد قلب در یک فرد می باشد. این حالت عموما ناشی از اختلال الکتریکی در قلب است که موجب مختل شدن عمل پمپاژ آن و درنتیجه توقف جریان خون به سراسر بدن می گردد. ایست قلبی از موارد اورژانسی پزشکی می باشد که اگر بلافاصله درمان نشود، موجب مرگ ناگهانی فرد می‌ شود اما با مراقبت‌های پزشکی سریع و مناسب، امکان زنده ماندن فرد وجود دارد.  

علت ایست قلبی

 

عوامل ایست قلبی

علت اصلی و مستقیم ایست قلبی عموما اختلال در ریتم قلب می باشد. در یک فردی که قلبی نرمال و سالم دارد احتمال بروز یک وضعیت پایدار ریتم نامنظم قلب وجود ندارد، این اتفاق زمانی رخ می دهد که عوامل محرک خارجی مثل شوک الکتریکی، استفاده از مواد مخدر، ضربه شدید به قفسه سینه و ... وجود داشته باشد. عارضه خطرناک آریتمی اغلب در افرادی رخ می دهد که دارای سابقه بیماری قلبی هستند. حمله قلبی: اگر یک حمله قلبی اتفاق بیافتد، می‌تواند منشا بروز فیبریلاسیون بطنی و ایست قلبی ناگهانی شود. اسکار ناشی از یک حمله قلبی: قلبی که به هر دلیلی دچار اسکار یا بزرگ شدگی شده باشد، مستعد ابتلا به آریتمی بطنی خطرناک می باشد، بویژه در شش ماه نخست، بعد از بروز حمله قلبی، احتمال خطر ایست قلبی در بیماران مبتلا به بیماری قلبی آترواسکلروتیک، بالا می رود. داروهای قلبی: تحت شرایط خاصی، داروهای متفاوت قلب می ‌تواند زمینه ساز آریتمی و در نهایت موجب ایست قلبی ناگهانی شوند. ناهنجاری های عروقی: ناهنجاری‌های رگ‌های خونی مادرزادی، بخصوص در عروق کرونر و آئورت، کم پیش می آید عامل مرگ ناگهانی در قربانیان جوان شود. استفاده تفریحی از مواد مخدر: در افراد بدون بیماری قلبی ارگانیک ، استفاده تفریحی از مواد مخدر باعث ایست قلبی ناگهانی می گردد. بیماری عروق کرونر: بیشتر موارد ایست قلبی به افرادی مربوط است که مبتلا به بیماری عروق کرونر هستند. بیماری‌های دریچه‌ای قلب: سوراخ شدن یا تنگی دریچه‌های قلب، قادر به کشیدگی یا ضخیم شدن دیواره قلب می شود. بیماری‌های قلبی مادرزادی: دلیل بروز ایست قلبی ناگهانی در کودکان یا نوجوانان، امکان دارد یک بیماری قلبی باشد که از بدو تولد وجود داشته است. اختلالات الکتریکی در قلب: در برخی از افراد، مشکل اصلی نه در عضلات است و نه در دریچه‌ های قلب، بلکه به سیستم الکتریکی قلب مرتبط می باشد.    

دکتر نادر انوشه متخصص قلب و عروق

 

سونوگرافی در سعادت آباد

سونوگرافی در سعادت آباد

سونوگرافی یکی از راه های تشخیص بیماری های اعضاء درونی بدن است که بدون درد و خونریزی انجام می شود. این روش یکی از بهترین شیوه ها برای دیدن بافت ها و اورگان های داخلی ست که اگر این شیوه وجود نداشت شاید برای چنین کار ساده ای که فقط در چند دقیقه انجام می شود می بایستی ساعتها بلکه روزها وقت صرف می شد آن هم با درد و رنج فراوان. این شیوۀ آزمایش و سونوگرافی در سعات آباد نیز به خوبی انجام می شود.



هر ساله بیماران متعددی برای انجام سونوگرافی با تجویز پزشک به آزمایشگاهها و مراکز سونوگرافی مختلف مراجعه می نمایند و پزشک سونولوژیست به کمک دستگاه مخصوص، این کار را انجام می دهد.


سونوگرافی در سعات آباد به بهترین شکل ممکن و با جدیدترین دستگاهها سالهاست در حال خدمت رسانی به بیماران محترم است و سونولوژیست های متعددی با بالاترین اطمینان و تجربه هر روزه خدمات خوبی را به مراجعه کنندگان ارائه می کنند.



سونوگرافی چگونه انجام می شود؟


بیمار پس از مراجعه به پزشک متخصص و معاینات دقیق، برای انجام سونوگرافی به مرکز مربوطه معرفی می شود و برای سونوگرافی اقدام می نماید. پزشک سونولوژیست با استفاده از دستگاه، امواج صوتی یا بهتر است بگوییم فراصوتی را به درون بدن ارسال می نماید.


در دستگاه سونوگرافی از هیچ اشعه ای استفاده نخواهد شد بلکه شیوۀ عملِ دستگاه به این صورت است که با ارسال امواج فراصوتی به درون بدن و پس از برخورد امواج به ارگان های داخلی و انعکاس آن امواج، دستگاه امواج برگشتی را به خوبی دریافت و شکل و فرم بافت های درونی توسط دستگاه تجزیه و تحلیل شده و دریافتی های مختلف، نوع و شکل بیماری و عارضه را برای پزشک متخصص مشخص می کند. تمامی این موارد سونوگرافی در سعات آباد در بالاترین سطح کیفی در حال انجام است.



سونوگرافی در سعات آباد با چه درجه ای از کیفیت؟


سؤال خوب و مهمی ست. در پاسخ می توان اینگونه عرض کرد که از همان اولین روزهای ورود دستگاه های مختلف سونوگرافی به دنیای پزشکی جهان، پزشکان و متخصصان متعددی که در این زمینه در ایران فعالیت داشتند، اقدام به خریداری و وارد کردن این ابزارهای بسیار مفید و ضروری کشور کردند که متخصصان سعادت آبادی از اولین آنها بودند.


دقیقاً به همین علت است که با اطمینان می توان گرفت در حال حاضر بهترین سونوگرافی در سعات آباد انجام شده و سطح خدمات آن در بالاترین میزان قرار دارد.

 sonographyRadiology


مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی ، لابیاپلاستی به معنی جراحی زیبایی ناحیه تناسلی خانم ها می باشد، برخی مشکلات مانند مشکلات ظاهری، مشکلاتی براثر ژنتیک، مشکلات بر اثر چاقی یا لاغری و زایمان های بسیار و ... می تواند دلایلی برای انجام این جراحی برای بانوان باشند.

 

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

لابیاپلاستی جراحی زیبایی واژن محسوب می شود که مشکلات درونی و بیرونی واژن را نیز مورد بررسی قرار می دهد. این جراحی زیبایی موجب کوچک کردن یا بزرگ کردن لبی ها و تنگ کردن دهانه واژن در خانم ها می شود.

جراحی زیبایی واژن یا لابیاپلاستی جزو مهم ترین جراحی ها در خانم ها می باشد زیرا این جراحی موجب بالا رفتن اعتماد به نفس و همچنین انگیزه در خانم ها برای برقرار کردن ارتباط جنسی می شود.

این جراحی برای خانم هایی که از افتادگی و بزرگ بودن لبی ها رنج می برند مناسب می باشد همچنین این جراحی موجب جوانسازی ناحیه تناسلی نیز می گردد.

لابیاپلاستی

امروزه لابیاپلاستی یا به عبارت دیگر جراحی زیبایی واژن از جمله جراحی های زیبایی پرطرفدار در بین خانم ها می باشد و در سطح جهان به پیشرفت های زیادی رسیده است. لابیا به همان لب های کوچک بخش بیرونی واژن گفته می شود که در طی این عمل می توان تا حد مورد نظر سایز و فرم آن ها را تغییر داد و حتی در برخی موارد می توان تقارن دلخواه را برای این اجزا به وجود آورد.

در طی این جراحی زیبایی می توان جراحی واژینوپلاستی را نیز انجام داد و با توجه به خواسته ی بیمار و صلاح دید پزشک متخصص، تصمیم گیری های اصلی درباره ی انجام همزمان این عمل ها گرفته می شود.

قبل از انجام هر گونه جراحی زیبایی واژن بهتر است که از مهارت و دانش جراح زیبایی واژن مطمئن شوید ، زیرا واژن از بافت های عصبی متعددی تشکیل شده و از حساسیت بالایی برخوردار است .

لابیاپلاستی چیست ؟

با جراحی لابیاپلاستی می توان از سایز لابیاها کم کرد و بافت های اضافی که در زیبایی دستگاه تناسلی بانوان تاثیر می گذارد را از بین برد .

کاندیدای مناسب برای انجام لابیاپلاستی

یکی از سوالاتی که همیشه مطرح می شود این است که کاندید لابیاپلاستی بیشتر چه اشخاصی می باشند ، در این باره باید گفت که افزاد زیر برای انجام این جراحی بسیار مناسب هستند:

  • خانم هایی که لابیاهای نامتقارن دارند.
  • خانم هایی که در هنگام پوشیدن لباس های تنگ به دلیل بزرگی لابیاها آزرده می شوند.
  • خانم هایی که لابیاهای آویزان و بزرگی دارند.
  • خانم هایی که در برای ادرار کردن مشکل دارند.
  • خانم هایی که سایز لب های واژنشان نسبتا زیاد است و پهنای این اجزا بیشتر از حالت عادی باشد.
  • خانم هایی که سابقه زایمان های متعددی دارند و فرم و شکل واژن شان از حالت ایده آل خارج شده است.
  • خانم هایی که در حین انجام مقاربت با درد زیادی رو به رو می شوند.
  • خانم دکتر فاطمه خانی زاده عمل زیبایی لابیا را به بهترین روش های روز دنیا انجام می دهند .

طی تحقیقات نشان داده شده، عمل زیبایی لابیا علاوه برافزایش زیبایی ظاهر دستگاه تناسلی منجر به بهتر شدن روابط زناشویی زوجین می شود.

کاربرد های لابیاپلاستی

  • برطرف کردن بد فرمی و چروک های لابیا ها
  • زیبایی دستگاه تناسلی زنان
  • محدود کردن تحریکات بخش کلیتوریس
  • ایجاد تقارن در لب های کوچک

نکاتی درباره لابیاپلاستی

  • جهت اقدام برای این جراحی لازم است از برخی نکات آگاهی داشته باشید.
  • برخی از افراد در این باور هستند که بر اثر خود ارضایی دستگاه تناسلی شان تیره می شود درصورتی که این باور غلطی است و تیره بودن دستگاه تناسلی طبیعی می باشد.
  • برخی دیگر از خانم ها نگران نا متقارن بودن لب های تناسلی شان هستند در صورتی که این امری شایع است و نیازی به مقایسه کردن با اندام تناسلی افراد دیگر نمی باشد.

دلایل انجام جراحی لابیاپلاستی

  • اصلاح کردن نا متقارن بودن لب های واژن
  • به وجود آوردن ظاهری زیبای در ناحیه تناسلی خانم ها
  • درمان درد لب های تناسلی به دلیل ساییدگی به لباس های زیر
  • درمان کاهش یافتن تحریک کلیتوریس
  • دلایل بهداشتی
  • تاثیر گذاشتن در میل جنسی
  • تحقیقات نشان داده است که این جراحی تاثیر بسزایی در رابطه جنسی خانم ها دارد.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

پس از انجام جراحی زیبایی واژن لازم به انجام برخی مراقبت ها برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه می باشد که شامل :

  • پس از اتمام جراحی به شما مسکن هایی جهت تسکین درد داده می شود .
  • هنگام احساس درد می توانید از این مسکن ها استفاده کنید تا دردتان کاهش یابد.
  • لازم است یک همراه در کنار خود داشته باشید تا با خیال راحت به خانه برگردید.
  • پس از مرخص شدن از کیسه یخ بر روی محل درمان شده استفاده کنید.
  • 2 هفته زمان می برد تا بخیه ها جوش بخورند.
  • 2 _ 1 ماه جذب شدن بخیه ها زمان می برد.
  • برای تسکین خارش می توانید از پماد تجویز شده استفاده کنید.

برای مشاهده ی فیلم عمل لابیاپلاستی و عکس لابیا می توانید به گالری سایت ما مراجعه کنید.

 

 

دکتر فاطمه خانی زاده

جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی